Appelcake van zelfrijzend amandelbakmeel

DSC_0138[1]

In de afgelopen weken las je op alle forums dat Koopmans twee nieuwe glutenvrije producten in het assortiment heeft toegevoegd. Vlak daarna kreeg ik via internet een berichtje van Koopmans of ik deze twee producten wilde uittesten. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!

Ik heb niet volledig het recept dat op de verpakking stond gevolgd, omdat waarschijnlijk half glutenvrij Nederland met dit zelfrijzend amandelbakmeel de cake volgens het recept ging maken. Ik bak cakes, maar ik kan natuurlijk niet altijd alles zelf opeten, dus mijn onderbuurjongen was de klos! Hij heeft diverse stukken mee naar huis gekregen. Vond hij vast niet erg 🙂

Benodigdheden
200 gram zelfrijzend amandelbakmeel (Koopmans)
200 gram boter
100 gram witte suiker
50 gram basterdsuiker
4 eieren
2 appels in kleine stukjes gesneden
2 tl kaneel

Werkwijze
Verwarm de oven alvast voor op 160 graden en plaats het rooster ongeveer in het midden van de oven. Mix het zelfrijzend amandelbakmeel, kaneel, eieren, suiker en boter gedurende 2 minuten goed door elkaar, zodat het mooi met elkaar vermengd wordt. Snijd hierna de appels in kleine stukjes en voeg ze daarna toe aan het cakebeslag. Meng de appels en het beslag met een spatel of lepel goed elkaar.DSC_0133[1]
Vet een bakvorm met antiaanbaklaag in. Met een bakkwast gaat dat het makkelijkste. Schep hierna het cakebeslag in de vorm en bak de cake gedurende 60 minuten. Zet hierna de oven uit en laat de cake nog eventjes in de oven staan.

DSC_0136[1]

En voilà! De cake is klaar. Ik vond dat de smaak van de appel heel goed samenging met het amandelbakmeel. Daarnaast was de cake zeer smeuïg en was de smaak van de cake ook gewoon lekker 🙂
Het glutenvrije pannenkoekenmeel kost trouwens €2,50 per pak en het glutenvrij zelfrijzend amandelbakmeel kost €3,99 per pak.

One thought on “Appelcake van zelfrijzend amandelbakmeel

Geef een reactie

