Gevulde champignons

In champignons zit vitamine B12 en omdat ik ook geen vlees eet, is dit een goed alternatief voor bij het diner! Het liefste houd ik van de gevulde champignons. Ze zijn lekker romig, kruidig en niet moeilijk te maken. Samen met rijst of glutenvrije spaghetti smaken (gevulde) champignons erg goed.

20141110_181845

Benodigdheden:
4 grote witte champignons of 2 portobello’s
1 pakje kruidenroomkaas
1 kleine ui
Peper en zout naar smaak

Werkwijze:
Verwarm de oven voor op 200 boven- onder hitte. Allereerst de stelen van de champignons vlak eraf snijden en de aanzet van de steel ook met een lepel uit de champignon halen, zodat er een holte ontstaat in de champignon. Vervolgens de champignonhoeden in een pannetje bedekt met water aan de kook brengen en eventjes kort laten koken, ongeveer 2 á 3 minuutjes. De champignons daarna uit laten lekken.
Hierna kun je de stelen en het uitje in hele kleine blokjes snijden en aanfruiten in de pan en daarna af laten koelen. Het afgekoelde mengsel van de ui en steel met de kruidenroomkaas vermengen en naar eigen smaak peper en zout toevoegen.
De champignons met de opening naar boven in een ovenschaal zetten en met het mengsel vullen. 15 tot 20 minuutjes lekker in de oven laten bakken en klaar is mijn favoriete recept van gevulde champignons!

Tip:
De champignons na het snijden altijd direct verwerken, anders verkleuren ze.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s